Seznam blogů

29. května 2015

Tymiánový sirup...

Zdravím před víkendem :-).

 
... jsem nachystala Barunce proti mokrému kašli. Po teplotě byly 2dny klid, ale pak přišel mokrý kašel - nic vážného. Skočila jsem do skleníku pro tymián a hned začala lektvařit :-))).


Tymiánový sirup:
300g  cukru
300ml vody
15g tymiánu(cca 1sáček)
pár snítek máty

Cukr rozmícháme ve vodě a čtvrt hodiny povaříme, poté kastrol odstavíme z ohně a přisypeme tymián, který necháme za občasného promíchání půl hodiny louhovat. Po uplynutí této doby sirup přecedíme přes jemné síto nebo gázu, přelijeme do připravené sterilně čisté sklenice či lahvičky a rovnou můžeme podávat nemocnému. Já ještě přidala do vychladlému sirupu pár snítek máty.
... sirup by měl vydržet při pokojové teplotě 2měsíce
... podáváme při mokrém kašli, na suchý bohužel neúčinkuje
... dávkování je 5lžiček denně, podáváme jen po jedné v několika hodinových odstupech 
... samozřejmě olíznutá lžička by neměla přijít do sirupu

Recept na sirup jsem nalezla ZDE a jsou tu i další varianty.






Další blahodárné účinky TYMIÁNU:
Tymián má dezinfekční účinky, působí proti parazitům, průjmům a nadýmání a zlepšuje trávení. Ulevuje při chronických zánětech žaludku a podporuje krevní oběh. Kromě toho mírní kašel a pomáhá při bronchitidách, astmatu a černém kašli. Napomáhá obnovit normální střevní flóru, proto je prospěšný při braní antibiotik a při kandidóze. Je účinný při vyčerpání, úzkosti, nespavosti a depresi. Má močopudné účinky, působí tedy při zadržování vody v těle, infekcích močových cest, revmatismu a dně. Tymiánový olej se zevně používá jako mazání při artritidě, svalové bolesti a jako dezinfekční prostředek. Nálev nebo tinktura jsou účinné jako ústní voda, kloktadlo a k oplachování aftů. 
Čerpala jsem na stránkách www.http://www.ireceptar.cz

4 komentáře:

  1. Skvělý tip, děkuji za receptík, Ivana

    OdpovědětVymazat
  2. Kájo, vypadá úžasně a ty fotky, krása! Hezkou neděli! Radka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Radu, od tebe mi to přijde jako opravdu velká pochvala :-)))), Kája.

      Vymazat

Děkuji všem za návštěvu a čas strávený na mém blogu. Moc mě těší, že se vracíte a vážím si každého vašeho komentáře :-).