Seznam blogů

24. května 2015

Rebarbora...

Zdravím blogerky :-).



... si po této variantě našla místo i v naší kuchyni. Nevím jestli nejsme jediní- čekala jsem, že jak přijde její čas, nebudu vědět, který recept vyzkoušet dřív, ale na blozích se to zrovna touto zeleninou nehemží.






Okamžitě mě napadl recept, který se hodí pro kyselejší nátěry... (už jsem na blog vkládala zde, ale píši pro ty, co nemají rádi odkazy)... jen jsem přidala tvaroh, který dělá těsto vláčné hned po upečení.


Rebarborový linecký koláč s tvarohem:
těsto:
450g hl.mouky
150g másla
150g cukru
1celé vejce
1 prášek do pečiva
5PL mléka
1 vanil.cukru
špetka soli, kůra a šťáva z citronu
...suroviny promíchám v těsto, nechám chvilku odležet v lednici, těsto lepí a trhá se - válím na pomoučněném válku, lepím po částech na vymazaný a pomoučněný plech, potřu marmeládou - my máme rádi trochu kyselejší (tenkou vrstvu povidel a ještě jednu vrstvu rybízové marmelády), těsta je na jeden menší plech nebo dvě formy jako na fotu, ideální je nechat odležet jako linecké, nám chutná křupavý- čerstvý

náplň tvaroh:
1kelímek měkkého tvarohu dochucený dle chuti (cukr, citron kůra, rozinky atd...)

náplň rebarbora:
cca 350g rebarbory
1 jablko
cukr dle chuti
1PL pudinku
špetka skořice 
... oloupanou a pokrájenou rebarboru včetně jablka jsem podlila troškou vody a zlehka podusila, přidala jsem dle chuti cukr a zahustila PL pudinku... po vychladnutí jsem nanesla na vrstvu tvarohové náplně a poprášila skořicí

Koláč na úvodním fotu je s rebarborovou marmeládou a recept budu určitě vkládat, protože za vyzkoušení stojí.


Přeji pohodovou neděli, Kája.


















6 komentářů:

  1. Kájo, chystám se vpadnout i do té naší rebarbory na zahrádce. A nějaký dobrý recept se mi právě hodí :-) Díky a krásný zbytek víkendu přeji A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdyby si natrefila na nějaký jiný zajímavý recept, budu ráda za zveřejnění, Kája.

      Vymazat
  2. Odpovědi
    1. Radu, čerstvý je opravdu jedlý a je lepší když nezbyde. Druhý den už se je takový matlací, Kája.

      Vymazat

Děkuji všem za návštěvu a čas strávený na mém blogu. Moc mě těší, že se vracíte a vážím si každého vašeho komentáře :-).