Seznam blogů

17. dubna 2017

V pátek...

... jsme přivítali hosty, zabalili bydlíka a vyrazili na 3dny pryč od veškeré té práce, ale o tom v dalším příspěvku.


Ještě se bude dolaďovat obrázky a jinými zbytečnostmi, které dělají z holobytu útulné bydlení.




II. APARTMÁN

V každé místnosti jsme řešili nějaký problém. 
V chodbě se položila dlažba hezky do vodováhy, ale dřevěné schody už v rovině nebyly - vznikl tak nevzhledný klínek, který se při délce schodu na svém konci navýšil.

Dveře jsme opět vybrali dřevěné, ale použili bílou lazurovou barvu. Někteří možná koukají po podlaze. Nebrali jsme nic drahého, ale nebrali jsme ani úplně tu nejlevnější. Děda prohlásil, že si při pohledu na ni pomalu zvyká na krematorium. 
Obvodové lišty podlahy jsou dřevěné. Manžel se bránil zuby nehty, ale měl to marné .-))). Chtěla jsem, aby se propojily s dveřmi a nějaká umělá bílá nebo cca podobná lišta podlaze by byla jako pěst na oko. Podmínka byla, že si lišty natřu a dveře obrousím i natřu sama, to je myslím férové :-))). U prvního apartmánu jsme je nechali přírodní jen ošetřili nátěrem. Časem i tyto dveře natřeme bílou lazurou, protože dost ztmavly (zežloutly) jako v hospodě a skoro by se dalo říct, že jsme si zvykli, ale určitě sjednotíme.



Pozornější zbystřili. Vůbec jsme neřešili zástrčky. Manžel vše připravil stejně jako u první linky... jenže u první linky jsme se zástrčkám podřídily. Byly dost vysoko, linka malinkatá a ničemu nevadily, k tomu se nemuselo sekat do stěny a tak jsme je nechali být. V tomto případě nad pracovní deskou není ani jedna zástrčka a nad sporákem a mycákem hnedle dvě, hlavně nad tím mycáken to je fajnový.
Manžel měl nachystaný jeden ele.kabel u bojleru, protože jsem chtěla jednu zástrčku do dvířek k bojleru na kávovar a ten rozvedl i do desky na které stojí mikrov.trouba. Myslím, že zástrčky nad mycákem nebudou ani potřeba.
Truhlář co nám dělal linku a viděl vše před výrobou a linku nám pak i montoval, nic neřešil a že v tom nevidí problém :-))).


Na stěnu u jídelního stolu přijde plakát a obrázky, případně police. Chybí dekoračky, které mám sice doma, ale už jsme je nezvládla upravit.


 Stůl jsme sháněla nejdéle. Má dva metry a je to nový stůl vyrobený ze starého dřeva. Na pracovní desce si už pochutnali červotoči, ale nohy jsou nové. Děda opět perlil... to mi chcete říct, že jste za ten prolezlej stůl s červotočem dávali nějaké peníze? :-))) Židle opět z půdy, ale nejspíš zapracuji na jejich vzhledu, protože tyto nejsou natřené stejnou barvou jako ty dole a barva se loupe. Světlé jsou strašně natřené jinými amatéry a potřebovaly by vybrousit a znova natřít, ale podsedáky do začátku  zmákly velký kus práce za nás.


 Koupelna je o krapet menší než dole, ale s větším oknem a lepším výhledem :-). Týden před svátky  přišel pan obkladač předělat spárování podlahy. Chtěli jsme jako dole opět tmavou spáru na podlahu, ale nějak na to pozapomněl a udělal vše světlé. Spáru musel vyškrábat a vyspárovat tmavou. Párkrát škrábnul vedle a ač není glazura poškrabaná, čára zůstala a pískem se mi jí nepodařilo vyčistit. Teď bude více času, vyzkouším co půjde.


Mějte se moc fajn, 
Kája.



16 komentářů:

  1. To je nádhera! Moc se mi u vás líbí, cit, vkus.. Jen tak dál!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkujeme, strašně moc jsem ráda, že se líbí.
      Hezké jaro, Kája.

      Vymazat
  2. Kájo, klobouk dolů. Přesně styl, který mám ráda. Já bych se někdy fakt u vás chtěla ubytovat :o)). Kam si mám napsat ?
    A nezapomeň už odpočívat - alespoň trochu.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím, co dodat... Lavička: Proč nejsi moje žena? (Na samotě u lesa)
      Emailem zašlu kontakty.
      Hezké dny, Kája.

      Vymazat
    2. Zdravím, co dodat... Proč nejso moje žena? (Na samotě u lesa).
      Kontakty a odkaz pošlu ráda emailem, nechce řešit přes blog, děkuji za pochopení.
      Hezké jaro, Kája.

      Vymazat
  3. Kájo, opravdu moc a moc se vám to podařilo. Tak velký stůl bych si přála mít doma, aspoň pro šest lidí ;-) Krásné dny D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Upřimně jsem ráda, že je to za námi. Přiznám se, že já jsem tomu nevěřila. Teď nastává ta druhá část, mít zpracovanou prezentaci, manuály a příšerný úklid :-))). Velký stůl nemá chybu, máme i doma a občas se na něj ani ve dvou nevejdeme :-))).
      Pohodové dny, Kája.

      Vymazat
  4. Krasa! Moc se vam to povedlo, hosti byli urco nadseni ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím Haničko, ještě se bude dolaďovat, takové ty radosti a drobnosti,do kterých se člověk nemusí moc nutit a samozřejmě případné mouchy. Doufám, že byly spokojeni :-).
      Pohodové dny, Kája.

      Vymazat
  5. Móc hezké :-) Kájo, kolik je místa kolem postele? Řeším teď dispozičně jednu místnost a říkám si že půl metru je málo... Jo a to s tím co prohlásil děda o stolu jsi mě pobavila :-D Úplně to slyším :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Odhadla jsi to přesně, půl metru, víc to neni. Kdyby bylo víc, nebylo by to špatné, ale místo nebylo. Máme to tedy tak i doma, ale pokud nemátě šikminu, jako v tomto případě či u nás doma, opravdu to není problém, nebo nějak nepohodlné. Horší je luxování a vytírání. Zde se dostanu i pod čelem, doma dělám psí kusy. Zase je ložnice jen na spaní, takže se tím netrápím.
      Snad jsem pomohla.

      Vymazat
  6. Ahoj, vypada to dobre vsechno a s tou koupelnou me to mrzi. Ted taky budeme menit kachlicky a dlazdice v koupelne, tak trnu, aby nam to remeslnik udelal bez problemu, kdyz to tu ctu. Jinak barvu jsme si vybrali tuto - https://eshop.dipro-koupelny.cz/obklady/alcudia-azul-23-5x35-5-obklad.html . Nechtela jsem uplne bilou. Je treba obcas zaexperimentovat ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím, vždy se někde vyklube nějaký promblém, nevím jestli to je pravidlo jen u nás, ale nevzpomínám si, že by bylo vždy vše OK. Tohle je to menší zlo a vím, že to něčím odstraním, jen ta práce a čas. Koukala jsem na výběr kachle. Určitě dobrá volba. Kombinovatelné se vším pokud nedojde na nějaké ozdobné prvky. Doma taky nemáme bílou a po těch dvou bílých koupelnách si ani nejsem jistá, že bych to chtěla doma chtěla. Nám se líbí kámen, takže pokud budeme řešit něco pro nás, tak to bude v tomto duchu.
      Díky za milou návštěvu, Kája.

      Vymazat
  7. Pozerala som na tie kupelne a neverila ociam... mam tu istu kombinaciu bielych kachliciek a velkej bielej dlazby. Ibaze na stene su kachlicky ukladane cez polovicu predosleho radu a spary su svetlisive. Z praktickych dovodov- mala som predtym biele spary, ale velmi rychlo frekventovane miesta zasedli. Teraz po cca 3 rokoch si gratulujem ... vsetko sa mi u vas paci, ciste, jednoduche, biela a siva s drevom je nesmrtelna. A samozrejme cierna. Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravim :),mám zkušenosti z vlastní koupelny a po 11letech nic neřeším.Spáry na stěně popelavé,spáry na podlaze tmavě sedě.To stejné jsem chtěla na domečku.Bilé spáry na podlaze jsou neštěstí.Čistíla jsem loni koupelnu po dědoušcích a strávila jsem tam celý den. Děkuji za milou návštěvu a komentář,Kája.

      Vymazat
  8. Moc hezké, jen ty bílé kachličky na mne působí jak v nemocnici, kdyby tam bylo něco jako: https://www.stonegallery.cz/kamenny-obklad-sg-q15 tak je to už ideál :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za návštěvu a čas strávený na mém blogu. Moc mě těší, že se vracíte a vážím si každého vašeho komentáře :-).