Seznam blogů

25. června 2016

Páteční večer...


Zdravím :-)!




... je pro mě takový malý svátek. Připravuju se na něj už od čtvrtka a pro těch pár minut relaxace (ve svých představách) jsem ochotná udělat celkem mnoho. Už ve čtvrtek dělám větší úklid, sepisuju nákup a plánuju co budu vařit, abych po příchodu z města vybalila jen tašky a neztrácela čas např. vymejšlením jídla...  a mohla si tak konečně bez výčitek dopřát ten svůj slibovaný páteční večer.  Jenže tento plán mívá i zbytek rodiny jen trochu po svém.





Všichni nakrmení, vše poklizeno, nádobí v myčce, v pračce se taky něco motá a já žhavím kávovar, beru PC a.......   najednou má někdo na něco chuť, pak jí dostává i druhej,protože normálně by mu to nedošlo..  třetí dostává žízeň a k pití by se hodilo i něco na zub, když už se to vlastně řeší... první a druhej zjišťujou, že mají vlastně taky ještě žízeň, žízeň měla asi i podlaha, na to ubrousek stačit nebude... to už "řve" myčka, než vyndám nádobí "řve" i pračka a mě to nedá abych dělala, že je neslyším, protože to je jen chvilka a vlastně už je čas na koupání a jít rozestlat...




Konečně jsem tu. Všichni už spí, já sedím na balkóně, vidím pouze hvězdy na obloze, obrysy závěsných květináčů, svíčky kolem sebe, cítím teplo které sálá z dlaždic a slyším podle cinkotu kravských zvonů, že se kravky pasou u plotu. Je teplá noc, komáří nekoušou a nejezdí auta, protože se opravuje silnice :-). To nemá chybu!
Dnes byl páteční večer, který bych si zase jednou nechala líbit.





V předchozích týdnu jsem dělala sirupy, pár skleniček rebarbory na koláč a do jogurtu a nasušila trochu bylinek na čaje a do polívky.

 Práce s bylinkama mě baví, je to voňavá a nenáročná činnost.

Letos jsme přikoupily další láhve a i tak jsem několik litrů slila do sklenic po medu. Nikdy bych nevěřila, že bezový a meduňkovo-mátový sirup se u nás nepřepije. Z loňského roku nám zbyl jablečné sirup, ale s bezovým už jsme musela ke konci zimy šetřit :-)))). Z letošního roku máme ve spíži skoro 60l sirupu a 2l už zmizely. Nějaký ten litr půjde z domu, ale i kdyby nešel, nemám strach, že by se nevypil.
 








Tak tohle by šlo. S rybízem už to bude závod s ptáky kdo s koho. Letos jsme neuhlídali těch pár třešní na malé třešínce. Během dne na stromě zbyly jen oholené pecky.


Mějte príma víkend a dopřejte si trochu odpočinku po svém, Kája.

8 komentářů:

  1. Máte to moc pěkné,vše.Alibabka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý večer .-), děkuji za návštěvu, a přeji pohodovou neděli, Kája.

      Vymazat
  2. Zdravím,
    můžu se zeptat, odkud jsou ty sklenice,
    moc se mi líbí.
    Ilona

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím Ilonko :-), sklenice jsou letité a myslela bych si, že je každý zná od babičky. My je měli doma taky a naši si do nich dělávali kafe. Nechci to tvrdit, ale mám dojem, že se u nás v obchodě s domácíma potřebama stále prodávají. Asi by to chtělo do nějakého venkovského obchodu :-))). Mohla bych se na ně zajít podívata a dala bych vědět - kdo vyrábí a cenu, Kája.

      Vymazat
  3. Kájo, moc krásné fotky. Chápu tě jak píšeš, že práce s bylinkyma je zábava. Je to relax nejlepší!!! Měj hezký víkend Ivana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím :-), opravdu je a kdo to má rád, vnímá všemi smysli. Moc si to užívám. Děkuji za návštěvu, Kája.

      Vymazat
  4. Kájo, já jsem se začetla do začátku s úsměvem na tváři ;-) Tak přípravu na víkend nepodceňuju a víkend se vždy snažím si užít od první do poslední minuty. A s tím, že ne vždy vycházejí plány dle našich představ to asi známe všechny ;-) Užívej dál, ještě je před námi spousta víkendových hodin ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc zdravím Andrejko :-), jjjj, jsi o krok dál, tohle se musím naučit a najít v tom nějaký režim. Byla jsem dlouho na mateřský a nějak jsem ty dny vnímala jinak a vždycky jsem si tam pro sebe nějakou škvirku našla bez ohledu na víkend. Po prázdninách to bude rok, co jsme se vrátila do práce, ale krom školy mám pocit, že v tomhle plavu a děsně to řešim. Užij si krásné léto, je momentálně hodně teplé, Kája.

      Vymazat

Děkuji všem za návštěvu a čas strávený na mém blogu. Moc mě těší, že se vracíte a vážím si každého vašeho komentáře :-).