Seznam blogů

4. října 2015

Kuks a Svatohubertské slavnosti...

... letos otevřeno po rekonstukci.

Mooooc všechny zdravím :-).

Tento týden byl fičák. Tomíka v sobotu v noci chytlo ucho. Na uši trpí opravdu dost a tak jsme zahájili okamžitou léčbu, která vždy zabrala. Po dvou hodinách, kdy nezabral ani prášek s framikoinem a bolest se stupňovala, jelo se na pohotovost. Ucho píchli, ale vyhráno ještě nebylo. Ucho bolelo stále jen trochu jinak a 3dny mu z něj strašně teklo, protože hned nedostal ATB, teplota začala stoupat a Tomča byl úplně KO. 
Dnes je dobře, jen plavání se školou se nemůže účastnit.


Po Tomíkově uchu dodšlo na mě :-)))))))))))))). Za pátek a za sobotu jsem sebrala skoro 9metráků  jablek do výkupu a zablokovala si záda. Noci byly příšerné a  rána ještě horší. Z postele jsem lezla s brekem několik minut, promýšlela každý pohyb, pravou nohu jsem zdvihla 5cm nad zem, záchod, oblékání, chůze, sezení, dostat se do auta... vše neuvěřitelně bolestivé a vyčerpávající. Po pár hodinách jsem se rozhýbala a po obstřiku bylo hnedle líp. Už je líp, ale ráno trochu bojuji. Na zahradě už leží další jablka a čekají na sběr.
 

 Protože doma(venku) jsem nemohla nic dělat, vyrazila jsem "polopracovně" na Kuks, kam jsem se strašně těšila. Nebyl čas vše projít jako návštěvník a vyrazit i do nedalekého lesa na Betlém, což bych asi stejně nedala, ale i tak to bylo krásné. V místě probíhali Svatohubertské slavnosti i s členy řádu Sv. Huberta a bylo strašně moc lidí.


... barokní lékárna









... netušila jsem, že se u nás dá pěstovat artyčok



Nebudu tady psát litanie o historii, protože koho to zajímá, rád si vyhledá informace sám, nebo si poslechne s průvodcem. Já jsem tu byla někdy před 17lety s manželem a vše jsem chtěla vidět, protože jsem tou dobou studovala dějiny umění a znala jsem jen z knih, ale mám strašně ráda zajímavosti... jakože hrabě holdoval hazardu, rád se soudil a že se dřevěné dózy v lékárně barvily krví :-).







V 18hod. se měla konat Svatohubertská mše, ale s ohledem na davy lidí a dvou hodiny cesty před námi, a po ujetých 800km z předešlého dne, jsme jeli raději domů do postele. Možnost nakouknout do kostela byla naprosto nulová. Lavice zaberou členové řádu, pár lidiček se vejde do prostor kostela a zbytek venku. Předpokládaná návštěvnost toho dne byla kolem 5tis. lidí a tak i kdyby zůstalo jen 300 lidí, šance nakouknout byla minimální, což nám potvrdili i průvodcí.




... sochy Cností a Neřestí





... zavřený vinný sklep, ale v dalších dvou dělali vynikající svařáky a prodávali víno

Ještě jednou všechny moc zdravím a přeji příjemný následující víkend, Kája.

5 komentářů:

  1. Zánět ucha to je velký problém. Mladší syn tím hodně trpěl. Nejhorší je, že člověk trpí s ním.
    Bolavá záda moc dobře znám. Už se děsím až začne hrabání listí.
    Kuks vypadá krásně. Pěkně jsi ho nafotila.

    OdpovědětVymazat
  2. Zdravím Alenko :-), je to pravda, trpíme s prcky všichni, ale už je dobře a rychle se zapomene.
    Při hrabání listí mě bolejí ruce, asi prostě neumím hrabat. Krásný podzim, Kája.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U mě to odnesou ruce, ale hlavně záda.

      Vymazat
    2. Snad to nějak zmákneme, co jiného :-)))))))))))))))), ale dopřát si nějakou masáž, by nebylo na škodu .-).

      Vymazat
  3. Na Kuks toužím zajet kvůli bylinkové zahradě - ale nejspíš je již pozdě .Tak třeba příští rok :-)) měj se ♥

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za návštěvu a čas strávený na mém blogu. Moc mě těší, že se vracíte a vážím si každého vašeho komentáře :-).