Seznam blogů

14. srpna 2016

Týden "na konci světa"...

Zdravím Vás po týdnu :-)

... utekl jako voda.

Naskytla se nám neodmítnutelná nabídka, strávit několik dní (pro nás díky domečku max. od neděle do pátku) na soukromé lovecké chalupě v chráněné krajinné oblasti.  Musím říct, že dojmů mám opravdu hodně.
Samotný příjezd na loveckou chalupu přecházelo povolení vjezdu, závora, nepříjemné a nechápavé pohledy uhýbajících turistů... (to jsem chtěla všem ukazovat povolení a vysvětlovat, že jedeme jen bydlet).
Slibovala jsem si klid, hodně zeleně, jeleny, borůvky a hlavně nepracovat a nevařit. Od všeho jsme měla trošku a už si plánujeme další termín, aby jsme dohonili, co jsme nezvládli.

na tuto cestu jsme viděli z pokoje a bylo tu mnoho jeleních stop a bobků, ale nikdy jsem žádného nezastihla

... pohled z terasy

Výhled z terasy jsme měli úžasný.  Těžko popisovat všechny jeho podoby, ale nejkrásnější pohled byl za jasného počasí, kdy jsme viděli údolí a Pradět a pak, když byla v údolí mlha a my byli nad vším tím.

... když se líně povaluje mlha, následující den je ošklivo... to sedí, jen když byla opravdu mlha, viděla jsem asi jen 3m před sebe

Roky mám přání, zahlédnout jelena v divoké přírodě a věřila jsem, že se mi to konečně splní... když né tady, tak kde!
Nějak jsem ale zapomněla na naší hlučnou dvojku, která si hned na první výpravu na posed vzala do kapes svačinky. Tím nás tedy opravdu dostaly, při dalších výpravách musely vyprázdnit obsahy kapes... ale co když se vám chce na WC? :-)))), no a pak už nám ani počasí moc nepřálo.
Jeleny jsme měli alespoň možnost pozorovat spektivem na protějších kopcích.

Některé výpravy na jeleny jsem vyměnila za sběr borůvek.

výlet Horní nádrž

výlet zámek Velké Losiny

Renesanční známek Velké Losiny neblaze proslul svými čarodějnickými procesy.
Uvnitř zámku se nesmí fotit a na objekty svítí průvodčí telefonem, kde to jsme:-(.

papírny Velké Losiny a.s.

Nejstarší papírenská manufaktura na území střední Evropy, která navíc stále papír produkuje. Papírna je nadále v provozu a vyrábí ruční papír z bavlny a lnu pro evropské či americké zákazníky. V areálu sídlí také Muzeum papíru, prodejna papíru a restaurace, pro děti je zde možnost si zkusit vyrobit vlastní ruční papír.

No a co se týče bydlení... chalupa úžasně a s citem zrekonstruovaná. Na stěnách probarvená hliněná omítka, krásné cihlové nebo dřevěné podlady, v každé místnosti krbová kamna, v kuchyních kamna jak pro Honzu, stylový starý nábytek atd... Chalupa by byla na samotný příspěvek, ale nedovolím si vložit více s ohledem na majitele.

... skromné pokokoje pro hosty, ale bylo v nich vše co člověk potřebuje

Jdu se přemluvit k nějaké činosti. Přijeli jsme v pátek v podvečer, vše jsme vybalili a dali i nějakou pračku. Ráno jsme se rozloučili s anglickými hosty (pán byl zaměstnanec Ikei, takže byl jako doma :-), poklidili a přivítali nové. Docela jim závidím, doma to momentálně moc útulně nevypadá :-))))).
Děti si domluvily pobyt u dědoušků, ale ujaly se naříkajícího koťátka, které se asi někomu nehodilo a vysadili ho ve vsi, takže mají program a velké starosti ho vykrmit, vykoupat, pomazlit a tak všechno, co malé kotě potřebuje :-)))))))))))))).

Mějte fajn neděli, u nás slunečno :-), Kája.

1. Krásné fotky, Kájo! Ten klid a pohoda je úplně cítit. V Losinách jsem byla strašně dávno...
    Měj hezký večer, Helena

1. Zdravím :-), ta nedotčená příroda má svoje kouzlo a je strašně fotogenická. Já jsem toto místo navštívila prvně, ač jsme projížděli touto krajinou mnohokrát a jsem ráda, že na něj konečně vyšla řada.
      hezké poslední dny prázdnin, Kája.

2. Kájo, děkuji za odpověď. Při Vaší pracovitosti, energii a šikovnosti budete zanedlouho vlastnit 1/2 vesnice. Díky za odpověď. Krásná dovolená - klid, příroda a ten vzduch.... Hanka

1. Zdravím :-))))))))))), jen to nééééé. Nezvládáme jak by bylo protřeba a že toho je strašně moc co odkládáme. Třeba dneska sedim, piju už druhý kafe a oddaluju, co se musí udělat :-))).
      Děkuji za milou návštěvu, Kája.

3. Nádherne fotky Kajko, tam muselo byť tuho dobre. My sa tiež chystame na dovču tak sa už vytešujem. Ahoj, maj sa krásne.

1. Tdravím Maruško, mohlo být i lepší počasí. Já se těším i na déšť, jak se budu povalovat s knížkou či jehlicema, ale nějak v těch svých představách zapomínám na děti, nebo teda jsou tam, ale spořádaně sedí u stolu a hrají hry( v představách). Ono je to potom všechno jinak... honí se, hrajou na schovávanou, na honěnou... všude je slyšet jekot, vřískot, smích, občas přijde i očekávaný pláč... já trnu hrůzou, aby se něco nestalo, nepoškodilo. Takže společně hutaříme, děti nejsou dostatečně unavené a hutaříme i dlouho do noci :-)))))))))))). To zná asi každý.
      Měj se moc fajn, Kája.

4. Kájo, nádhera .... krásné fotky .... a určitě i dovolená .... Marki

PS: Jeseníky miluju .... na šest let byly mým druhým domovem .... ráda na tu dobu vzpomínám .

1. Zdravím :-), pro mě jsou to nová místa. Hodně jsme se najezdili kvůli práci, takže republiku máme projetou křížem krážem, ale některé místa jsme nějak vynechávali a teď s dětma a nedostatkem času je začínáme objevovat trochu hlouběji, protože to není tak daleko.
      Pohodový zbytek prázdnin, Kája.

5. Takova dovolena by byla taky podle meho gusta, nadhera. M.

1. Zajímavá je prý zima, to se bobuje ze střechy. Hezké poslední dny prázdnin, Kája.

6. Pááni Kájo, to byla skvělá dovolená:-)

Děkuji všem za návštěvu a čas strávený na mém blogu. Moc mě těší, že se vracíte a vážím si každého vašeho komentáře :-).