Seznam blogů

24. února 2015

Poslední víkend na horách...

Přeji příjemný den :-).
... min.týden jsme se s kamarády (a dětmi) domluvili na společném pobytu, lyžování a  samozřejmě večerech :-)))). V pátek jsem školákovi vyřídili omluvenku, Barušku poslali na výměnný pobyt k dědouškům :-) a vyrazili směr Rakousko. 
Už v den odjezdu jsme nebyla ve své kůži, ale strašně jsem chtěla jet, pro jistotu jsem zabalila větší lékárnu, kapesníky a pletení. Jeden den jsem lyžovala, ale pak jsem to vzdala a spíš jsem relaxovala. Měla jsem napečíno, navaříno a neměla žádnou práci. Ležet nebo jen štrykovat mi bylo líto, to můžu doma a zase tak zle mi nebylo, tak jsem chodila nebo se jen slunila. Jednu chvíli to na boudě(na sjezdovce) ukazovalo i 17stupňu a je fakt, že nos mám chycený :-).
Náš kluk mezi samými slečnami se měl jako v bavlnce a až na základní potřeby nás vůbec nepotřeboval. Večery byly dlouhé, hodně veselé a možná někdy i dost hlučné... dlouho jsem se tak nenasmála jako za ty 3dny. Na neděli hlásili chumelení a opravdu začalo chumelit, vyrazili jsme tedy k domuvu s plánovanou výstavou v Salzburgu.


... je to azalka? všude kolem sněhu nad kolena a na holých místech bylo jarně
... větve jsou obalené lišejníky, což značí čistý vzduch



...to jsou ty odhalená místa :-)



... posledně jsem fotila lišejníky v domění, že jde o nějakého parazita- nemoc stromů (pěkně to zrovna nevypadá), ale tentokrát jsem se dozvěděla, že jde o LIŠEJNÍK a zde jsem vypsala pro mě zapamatovatelné a stručné informace.



Lišejník  je symbiotické společenství houby a řasy či sinice. Pro lišejníky je typická schopnost čistoty ovzduší, vzhledem k jejich citlivosti ke znečištění. Obsahují velké množství (často unikátních) sekundárních metabolitů, z nichž část má antibiotické účinky. Lišejníky jsou považovány za nejpomaleji rostoucí organismy,  některé rostou rychlostí  0,06 až 1mm za rok.


 ... zde rovnou dva lišejníky "asi" Dutohlávka sobí a Provazovka

...(fotky mizerné) tolik to není vidět, ale když jsem odhrnula větve, tam bylo lišejníkem slito


 ... trochu retro, ale zase nejsou fronty :-))))))))
Vzpomněla jsem si na Homolky na horách, taky jsem se bála a nohama nehýbala :-).


... pohledy z balkónu






... převažují odstíny okru a hnědi, já to mám strašně ráda...  stromy a keře místy dělají jen takové chomáčky

Lyže už jsou zazimované ... myslím, že jsme se vyblbli až dost. Baruška si to užila u dědoušků a nechtěla ani domů. Nějak nás nepostrádala, je v dobrých rukou s veškerou péčí, za což moc díky báječným rodičům manžela :-).

MÁVÁM ZIMĚ, PÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ.

6 komentářů:

  1. Kájo, krásný týden to musel být :-) Pokud jde o rostlinu, na kterou se ptáš, já bych to spíš tipovala na nějakou brusinku či něco příbuzného brusince :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo to fajn, moc jsme si to užili. Brusinka by to klidně mohla být. Viděla jsem ze sedačky v holých místech koberce borůvek a možná i asi těch brusinek, no rozhodně už je i na horách cítit jaro ve vzuchu :-), jak já už se těším.
      Aničko, děkuji za stálou přízeň, Kája.

      Vymazat
  2. Pane jo, a toho sněhu, užívali jste si:-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím :-))), i bez našeho nejmladšího kousku - UŽÍVALI :-) a pak se těšili domů.
      Děkuji za návštěvu, Kája.

      Vymazat
  3. Juuuuu teda krásne dni ste si užili. Lyžovačka je aj naše hobby :-) A fotky, skutočne nádherne, veľmi sa podarili a ďakujem Kajko za ne, pastva na oči.

    OdpovědětVymazat
  4. Maruško, zdravím a děkuji za příjemnou návštěvu. Já koukala jak frčíš na lyžích a neodradí tě nic, ani úraz. Zase příští rok :-).

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za návštěvu a čas strávený na mém blogu. Moc mě těší, že se vracíte a vážím si každého vašeho komentáře :-).